פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex
מאמר מקורי

ריבוי תולעי קמח

הזחלים הללו הן מזון משובח לדגים, הן מזרזות את גדילת הדגים ומשפרות את יכולתם להתרבות. מדובר בזחלים של חיפושיות (שחרורית הקמח), ותוכלו לגדל אותן בקלות רבה. המדריך הבא יסביר לכם איך לעשות זאת

ריבוי תולעי קמח

לצורך הבהרה תולעי הקמח אינן תולעים כלל וכלל, למעשה מדובר בזחל שמתגלם והופך לחיפושית (Tenebrio molitor).







הזחל הוא צאצא של חיפושית הקמח או ליתר דיוק שחרורית הקמח.

הזחלים הללו הם מזון משובח לדגים. אני באופן אישי מגדל את הח'ברה הנ"ל ומפטם את הציקלידים שלי עימם. הזחלים ככל מזון חי אחר מצוינים לגדילה מהירה ולהאצת הרבייה.

ככל החרקים גם שחרורית הקמח עוברת בחייה מספר שלבים וזהו למעשה הגילגול.



שלב ראשון:

הזחל שבוקע מהביצה הוא למעשה יצור זעיר שבימים הראשונים אין אנו רואים אותו כלל וכלל אך לאחר מספר ימים נראה את מצע הסובין רוחש וגואה.



שלב שני:

לאחר מספר ימים בהם הזחל אוכל היטב או בימים בהם הטמפרטורה עולה, קצה חילוף החומרים שלו מתגבר והזחל הופך לגולם (מתגלם).



שלב שלישי:

מן הגולם בוקעת לה חיפושית חומה שהופכת אט אט לשחורה משהו, עם יציאתה מהגולם רואה החיפושית לנגד עיניה שתי מטרות: אכילה ורבייה. החיפושית מזדווגת ומטילה במצע או בתוך המזון מאות ביצים זעירות.



גידול הזחלים:

את הזחלים רצוי לגדל במיכל גדול, פיילת כביסה או כל קופסת פלסטיק גדולה. המצע בו אנו משתמשים לגידול הזחלים הוא הסובין, שקית קטנה של סובין עולה בסופר כ-7 שקלים. הסובין משמש גם כמזון לזחלים וגם כמשטח הטלה, יש לוודא שלא שמים יותר מ-5 סנטימטר של סובין במידה ותהיה שכבה עבה מדי של סובין כל הזחלים ימותו כתוצאה מהחום. אין צורך לכסות את הקופסא שכן הזחלים והחיפושיות אינם מטפסים ולכן אינם יכולים לטייל ברחבי הבית מה שיגרום לאמא/אישה לקבל התקף לב.



מזון:

ככל שהזחלים יאכלו מזון מגוון ועשיר יותר כך ייטב גם לניזונים מהם. מזונות אפשריים וזמינים: תפוח אדמה (לא יותר מדי) , מלפפון , גזר , קישוא. רצוי להוסיף בונזו מעט לח על מנת לעודד רבייה מהירה יותר של הזחלים. פרוסת לחם מצוינת גם היא כמזון. מומלץ להוסיף מזון פעם בשלושה ארבעה ימים אך יש להקפיד שלא לזרוק את המזון הישן שכן שם מטילות החיפושיות את ביציהן.



את המצע יש לרענן פעם בחודשיים (פלוס מינוס) מכיוון שהם ניזונים מן הסובין יש להוסיף שכבה נוספת שכן הקודמת הפכה לפירורים ואינה שמישה עוד. לעולם אין לזרוק את המצע ולהחליפו בחדש שכן במצע על כל רבדיו טמונות הביצים. על מנת שיהיה קל לסנן את המצע נשתמש במסננת.

לא מומלץ להאכיל את הדגים בחיפושיות שכן הן מטילות ביצים ומפרישות חומרים מעט רעילים על מנת להגן על עצמן.

כדי להגיע לרבייה יעילה עדיף שיהיו שני מיכלים אחד לרבייה ואחד להאכלה.

לפעמים כאשר יש עודף בזחלים ואנו רוצים להאט את הרבייה נוכל להכניס את הזחלים למקרר, בטמפרטורה נמוכה המטבוליזם (חילוף החומרים) צונח פלאים והם נכנסים למעין תרדמת. ניתן לשמור את הזחלים במקרר לתקופה של כחודש.

אם כל התהליך יתבצע כראוי תוך חודשיים שלושה תגיעו למספרים אסטרונומיים של זחלים.



בתיאבון...

תגיות
מזון    מזון חי    הזנה    תולעי קמח