פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex
אודות מגזין אקווה

מגזין אקווה: נעים להכיר

מגזין אקווה הוא יוזמה ראשונה מסוגה בישראל, האוספת את טובי המומחים בתחום דגי הנוי וציודם ומציגה את המאמרים המקצועיים, המקוריים והמעניינים ביותר ברשת. עורך המגזין, טל איתן, מספר על היוזמה מאחורי הפרויקט ועל תהליך ההקמה


 

שלום, שמי טל ואני מכור. כמו הרבה אנשים כאן, גם אני נדבקתי בחיידק גידול דגי הנוי לפני אי-אילו שנים, ומאז אני עדיין סובל מהתסמינים שאתם בטח מכירים יותר מדי טוב. מגזין התוכן הזה, שהיה לי הכבוד להיות חלק בהקמתו, הוא שלב נפלא בתהליך הזה שהתחיל בנעוריי.

בגיל 14 קיבלתי במתנה מיכל פלסטיק עגול, עם קצת חצץ צבעוני וצמח פלסטיק מזעזע, וחיו בו (לפרק זמן די-מוגבל, יש להודות) שני דגי גורמי מסכנים שהחזירו את נשמתם לבורא די מהר בגלל התנאים הקלוקלים שסיפקתי להם.

בחנות הסבירו לי שהדגים צריכים משאבת "חמצן" ופילטר כדי לחיות ועל הדרך אמרו שכדאי שאעבור למיכל גדול יותר שבו אוכל לגדל מגוון רחב יותר של דגים. מה שהתחיל במתנה תמימה הפך, באותו הרגע, לתחביב שנמשך שנים ארוכות.

עד מהרה החדר שלי בבית ההורים התמלא אקווריומים. גידלתי בעיקר ציקלידים, שיובאו לארץ במבחר דל למדי, וחרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה בחיפוש אחר דגים מיוחדים ומעניינים לאוסף החי והמרגש שלי.

היום אני ממשיך באובססיה, אבל עם השנים צברתי ידע רב ובעיקר הערכה עמוקה לתהליכים המתרחשים באקווריומים שלנו. השריטה הנוכחית שלי היא אקווריומי צמחיה, ואני מחזיק בביתי יותר מ-600 ליטרים של מים באקווריומים בגדלים שונים, מנאנו-אקווריומים ועד מיכל גידול וריבוי צמחים בנפח של 300 ליטרים. מכור, כבר אמרתי?

עמותת "אקווה" סייעה לי רבות בתחביב הזה, במשך שנים שבהן אני קורא בפורומים, מעיין במאגרי המידע, מתמקח בפורומי המסחר. במידה רבה, לעמותה שמור תפקיד מרכזי וחשוב בתהליך ההתמקצעות והלמידה שעשיתי, וכל אחד ואחת מכם, כותבי הפורומים והמאמרים, תרם את חלקו בידע ובניסיון שלי. ולכן, אחרי לא מעט שנים של שתיקה ופעילות "פסיבית" של קריאה בלבד, החלטתי להרים את הכפפה ולהציע את ניסיוני המקצועי בכתיבה ועריכה, לטובת הקמת מגזין מקיף ומעניין לתחום גידול דגי הנוי בישראל.

המגזין שאתם קוראים בו כעת הוא חלק מהיוזמות שאני מקדם בעמותה הנפלאה הזו, ודרך הפעילות שלי בה רכשתי לא רק ידע מקצועי וניסיון רב, אלא גם חברים אמיתיים שילוו אותי עוד הרבה מאוד שנים, גם מחוץ לתחביב המשותף לנו. בעיניי זה אחד הדברים היותר יפים שאדם יכול לבקש לעצמו, ואם זה לא הופך את התחביב הקצת-סיזיפי הזה למשהו שווה ומיוחד, אני לא יודע מה כן.

לפני שקופצים למים - זמן לומר תודה

האתר הזה לא יכול היה לצאת לדרך ללא עזרתם של רבים וטובים שהתגייסו למשימה. ראשית כל, תודה למנהלי העמותה, שקיבלו את היוזמה הזו בזרועות פתוחות ועשו לילות כימים כדי לאפשר את הפרויקט: שוני קטלן ועופר אלייזה - תודה לכם! בלעדיכם זה לא היה יכול לקרות. תודה לאלון סנדרוביץ שהקים עבורנו את מערכת התוכן, ולחברי צוות התוכן של האתר בעבר ובהווה, שתרמו מידיעותיהם ומרצם בכתיבת התכנים, בעריכתם ובהזנתם למערכת. המסירות שלכם והנכונות שלכם לתרום לעמותת אקווה בהתנדבות ומתוך תחושת מחוייבות גבוהה ראויה להערכה והערצה. תודה! 

וכמובן שאי-אפשר בלעדיכם, הגולשים, לכם שמור המקום החשוב ביותר בכל התהליך הזה. אנו שמחים שאתם כאן איתנו, חלקכם כבר שנים ארוכות, ומודים לכם על האמון שאתם נותנים בנו בכל קליק, בכל ריפרש, בכל ביקור באתר.

אז... אתם מוכנים?

המגזין נבנה כך שיתאים לצרכים של כל אחד וייאפשר תהליך מרתק של העמקה ו"חיטוט" בתכנים בנושאים המעניינים אותו. כך למשל, אתם יכולים לעיין באתר לפי הקטגוריות השונות: קטגוריות הרוחב "מים מתוקים" ו"מים מלוחים", או המדורים הספציפיים שתחתיהן. כמו כן, לכל כתבה יש תגיות שייאפשרו לכם לפלח את התכנים בצורה קלילה, מהירה ויעילה, כמו למשל תגית "עשה זאת בעצמך".

בלחיצה של שם כותב/ת המאמר תוכלו להגיע לדף מידע אודות הכותב, ליצור איתו קשר, ולצפות בתכנים שהוא תרם למאגר הגדול והמרשים שלנו. ואם זה לא מספיק, בנינו עבורכם גם מנוע חיפוש פשוט ונוח, שייאפשר לכם להגיע לכל התכנים המעניינים אתכם בקליק אחד.

ועכשיו תורכם!

אני מזמין אתכם להתרווח בכיסא, לפשפש במאמרים שלנו, לחפש את המידע שמעניין אתכם ואולי אפילו לתרום למגזין מידיעותיכם וניסיונכם בגידול דגי נוי. הרגישו חופשי לפנות אלי, או אל חברי הצוות האחרים, בכל שאלה, בקשה או הצעה, והכי חשוב - תיהנו מהשימוש באתר. בשביל זה הקמנו אותו עבורכם.

שלכם,

טל איתן, עורך מגזין אקווה

תגיות