פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex

טל איתן

עורך ראשי של מגזין אקווה

קצת עלי

שלום, שמי טל ואני מכור. כמו הרבה אנשים כאן, גם אני נדבקתי בחיידק גידול דגי הנוי לפני אי-אילו שנים, ומאז אני עדיין סובל מהתסמינים שאתם בטח מכירים יותר מדי טוב. 

בגיל 14 קיבלתי במתנה מיכל פלסטיק עגול, עם קצת חצץ צבעוני וצמח פלסטיק מזעזע, וחיו בו (לפרק זמן די-מוגבל, יש להודות) שני דגי גורמי מסכנים שהחזירו את נשמתם לבורא די מהר בגלל התנאים הקלוקלים שסיפקתי להם.

בחנות הסבירו לי שהדגים צריכים משאבת "חמצן" ופילטר כדי לחיות ועל הדרך אמרו שכדאי שאעבור למיכל גדול יותר שבו אוכל לגדל מגוון רחב יותר של דגים. מה שהתחיל במתנה תמימה הפך, באותו הרגע, לתחביב שנמשך שנים ארוכות.

עד מהרה החדר שלי בבית ההורים התמלא אקווריומים. גידלתי בעיקר ציקלידים, שיובאו לארץ במבחר דל למדי, וחרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה בחיפוש אחר דגים מיוחדים ומעניינים לאוסף החי והמרגש שלי.

היום אני ממשיך באובססיה, אבל עם השנים צברתי ידע רב ובעיקר הערכה עמוקה לתהליכים המתרחשים באקווריומים שלנו. השריטה הנוכחית שלי היא אקווריומי צמחיה, ואני מחזיק בביתי יותר מ-600 ליטרים של מים באקווריומים בגדלים שונים, מנאנו-אקווריומים ועד מיכל גידול וריבוי צמחים בנפח של 300 ליטרים.

עמותת "אקווה" סייעה לי רבות בתחביב הזה, ולכן החלטתי להרים את הכפפה ולהציע את ניסיוני המקצועי בכתיבה ועריכה, לטובת הקמת מגזין מקיף ומעניין לתחום גידול דגי הנוי בישראל. המגזין שאתם קוראים בו כעת הוא חלק מהיוזמות שאני מקדם בעמותה הנפלאה הזו, ודרך הפעילות שלי בה רכשתי לא רק ידע מקצועי וניסיון רב, אלא גם חברים אמיתיים שילוו אותי עוד הרבה מאוד שנים, גם מחוץ לתחביב המשותף לנו. 

אני מזמין אתכם להתרווח בכיסא, לפשפש במאמרים שלנו, לחפש את המידע שמעניין אתכם ואולי אפילו לתרום למגזין מידיעותיכם וניסיונכם בגידול דגי נוי. הרגישו חופשי לפנות אלי, או אל חברי הצוות האחרים, בכל שאלה, בקשה או הצעה, והכי חשוב - תיהנו מהשימוש באתר. בשביל זה הקמנו אותו עבורכם.

אתם מוזמנים ליצור קשר, לשתף ברעיונות, לשאול שאלות או להציע מאמרים וכתבות שתרצו שנפרסם באתר. 

שלכם,
טל איתן



מאמרים וכתבות של טל איתן