פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex
מאמר מתורגם

רביית קורידורס סטרביי

לאוהבי הקורידורסים, אין ספק שהסטרביי הוא אחד היפים שבהם, ככה תוכלו גם להרבות אותו, יופי של עבודה של the_fish

אני בטוח שתהנו


רביית קורידורס סטרביי



המאמר המקורי נכתב על-ידי: צ'ארלס דרו ועמותת Aqua קיבלה אישור לתרגם ולפרסם אותו



קורידורס סטרביי, הוא אחד מדגי החתול המקסימים ששוחה בחלק המים העליון של נהר ריו גוואפור שבברזיל.( Rio Guapore River).

לעיתים קרובות אנשים מתבלבלים עם קורידורס סטרביי ועם קורידורס הארלבשולצי. (Corydoras haraldschultzi) שהוא גם כן דג מדהים שמגיע מאותו אזור.

חוקרים טוענים כי לקורידורס הארלבשולצי יש גוף בהיר וראש עם נקודה שחורה כהה ופסים.לעומת זאת לקורידורס סטרביי ראש כהה וגוף עם נקודות בהירות ופסים. צורתם מזכירה זברה עם פסים שחורים או זברה עם פסים שחורים לבנים. קיים הבדל מוחלט בין שני הקורידורסים הללו אך לפעמים הם נמצאים מעורבבים ביחד במיכלי מכירה שבחנות או שהם נמצאים בשם מוטעה.





בתמונה קורידורס סטרביי- צלם על ידי מיכאל



כאשר "ועידת דגי החתול התארחה אצל Potomac Valley Aquarium Society בלאוריל,מארילאנד באוקטובר 2004 , היה לי הכבוד לפגוש את יאן פאולייר (Ian Fuller) חוקר דגי הקורידורסים מאנגליה.

במשך השאלות שהופנו אל החוקרים מישהו שאל את השאלה "באיזו טמפרטורה הקורידורס סטרביי מתרבה?". יאן פאולייר ענה כי בטמפרטורה של 30.012 מעלות צלסיוס הקורידורס סטרביי מתרבה. הטמפרטורה הזאת היא המפתח שיכול להוות את התשובה לרביות אחרות של קורידורסים.



אחרי שבוע או שבועיים שהגעתי מהועידה הגיע אקווריום חדש של 50 ליטר. החלטתי לרכוש אקווריום חדש על מנת להעשיר את הידע.

בדקתי את הקורידורסים שהיו לי באקווריום היכן שאני שומר דגים שאני בימים אלה מרבה או מבודד בגלל שאני לא יודע מה לעשות איתם, במיכל היו שלושה קורידורס סטרביי שנתנו לי על ידי פאול מספארלאני. תפסתי את שלושת הדגים והעברתי אותם לאקווריום החדש (50 ליטר) הטמפרטורה במיכל הייתה 30 מעלות צלסיוס.



רוב המים שהוכנסו לאקווריום החדש היו ממערכת אוסמוזה הפוכה (RO), מערכת זו היא חשובה לכל מגדל דגים "אמיתי". באקווריום הדברים היחידים שהיו זה פילטר וקונוס רבייה. הדגים היו מואכלים בתולעים לבנות,תולעים שחורות (אין לי מושג מה זה!) ,שרימפסים קפואים ותולעי דם קפואות. אחרי חודש המערכת התייצבה וגילתי שיש לי באקווריום שני זכרי ונקבה אחת. הנקבה הייתה ברורה בגלל שצדדיה היו יותר עגולים מאשר צידיו של הזכר שהיו יותר ישרים.



ואז ביום אחרי חג המולד מזג האויר באזור בו אני גר השתנה כאשר חזית של לחץ נמוכה עוברת דרך האזור . בבוקר באתי למטה על מנת לראות את מצבם של הדגים לפתע ראיתי ביצים של הקורידרוסים מונחות על הזכוכית ועל קונוס הרבייה. הם המשיכו להטיל במיכל במשך כל היום. כאשר הם סוף סוף עצרו הוצאתי את הביצים על ידי גלגול של האצבעות על הזכוכית ועל קונוס הרבייה כך הוצאתי אותם מהאקווריום עם ההורים,הנחתי אותם במיכל מפלסטיק עם מכסה הוספתי קצת אבקה המשמשת כחומר מחטא (acriflavine) על מנת למנוע פונגוס*. הנחתי את האקווריום בחדר האקווריומים שלי בו יש פתחי חימום רבים. במשך הימים האלו הורים המשיכו להטיל עוד קצת ביצים.,והם הונחו באקווריום.

בזמן ההטלה של הביצים אלו היו הפרמטרים:

הטמפרטורה היתה 30.74 מעלות צלסיוס

ה-PH היה 6.

וה-DH היה 5.


הביצים החלו לבקוע ביום החמישי,בשלושה ימים או ארבעה ימים לפני הדגיגים החלו לאכול תולעים קטנות למדי. שלושה שבועות וחצי אחרי ההטלה הראשונה ההורים הטילו שוב,על הזכוכית היו מונחות כמאה או יותר, חצי מהם כבר בקעו . רוב הדגיגים מההטלה הראשונה באורך של שלושת רבע אינץ' ובין שתי ההטלות יש לי יותר ממאה דגיגים. ההורים נראים כי הם הולכים להטיל ביצים שוב, אני מקווה כי הבקיעה של הדגיגים תהיה טובה יותר מהפעמים הקודמות.

תגיות