פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex
מאמר מקורי

מזון קפוא


מתכון למזון דגים קפוא, זול ומזין שניתן להכין בבית
מתכון פשוט זה עשיר בויטמינים ובחלבונים ומהווה תחליף ראוי למזונות מסחריים. הוא דורש הכנה ומעט עבודה מלוכלכת, אך בסיכומו של עניין מוזיל את עלויות ההזנה של דגים בצורה משמעותית.



המצרכים

כ 500 גרם לב בקר מנוקה משומן וטחון דק. ניתן לבקש מן הקצב שינקה את הלב ויטחן אותו - פחות עבודה מלוכלכת.

כ - 200 - 300 גרם ירקות: תרד, מעט חסה, חופן אפונה ירוקה טרייה או קפואה, לא משומרת.


שלוש שיני שום כתושות היטב.

שתי כפות שיבולת שועל - קוואקר.


כף פפריקה מתוקה.



מדוע ?



לב בקר הוא מוקד המזון הזה. מדובר בבשר זול ועשיר בחלבונים שיתרום לגדילה מהירה ואיכותית של דגיכם. יש להקפיד על ניקוי מוחלט של לב הבקר משומן בטרם טחינתו, מכיוון שהשומן עלול ללכלך את המים ולהצטבר בשכבה מגעילה על פניהם.

תוספת הפפריקה מחזקת את צבעיהם האדומים של הדגים, ותוספת הקוואקר מחזקת את הצבעים הכחולים של הדגים. הירקות מוסיפים ויטמינים ותאית שחשובים לתיפקודים של דגים רבים - גם כאלה שאנו מכנים "טורפים" בטעות, דוגמת הציקלידים אוכלי הכל.



תפקידו של השום חשוב ביותר. הוא מרחיק טפילים גם מן המים וגם מגופם של הדגים ומחזק את המערכת החיסונית שלהם.


אופן ההכנה:



בבלנדר הביתי טוחנים את הקוואקר ומעבירים לקערה נפרדת. לאחר מכן טוחנים היטב את התרד, החסה, האפונה והשום. את כל אלו מעבירים אל הקערה שבה הקוואקר הטחון. מוסיפים את הפפריקה המתוקה ואת הבשר ולשים היטב - רצוי בעזרת כפפות לטקס חד פעמיות לשם הבטחת ההיגיינה של המזון.

לאחר שהתערובת הופכת לאחידה, יש להעביר אותה לשקיות ניילון - רצוי כאלו של סנדוויצ'ים, עם סגירה הרמטית. יש לשטח את המזון בשכבה דקיקה, של כחצי סנטימטר ולאטום את השקית היטב. לאחר מכן מניחים את השקיות בפריזר ונותנים להן לקפוא.


השימוש:


שברו חתיכה קטנה מן המזון והעבירו אותה אל כוס או כלי קיבול אחר. הוסיפו מעט מים וערבבו היטב באמצעות מזלג על מנת להפשיר את המזון ולפורר אותו ככל הניתן. שפכו את המזון לאקווריום.



מה ניתן להוסיף למתכון ?

המתכון הזה רחוק מלהיות מושלם והוא מהווה תפריט בסיסי בלבד. ניתן לשחק מעט עם הכמויות המופיעות כאן, להגדיל את אחוז הירקות, את כמות השום או את כמות הפפריקה. אפשר להוסיף למתכון שרימפסים - רצוי טריים או קפואים, שקליפתם הוסרה בטרם השימוש. לדגי מים מתוקים ניתן להוסיף מעט בשר דג מים מלוחים קפוא. לדגי מים מלוחים, ניתן להוסיף מעט בשר דג מים מתוקים קפוא. אם אתם מעוניינים להשתמש במתכון זה גם לדגי מים מתוקים וגם לדגי מים מלוחים - המנעו משימוש בדגים קפואים כתוסף.


מוצרים נוספים: פלפל, גזר, גלולת "צנטרום" טחונה היטב, אבקת ויטמין סי מסחרית ועוד.



קובי חי יעקבי - דג זאב 1

 

תגיות
מזון