צפיה בהודעה בודדת
עדיין לא נקרא Sunday 20/04/2003, 09:49   #7
Cobalt
ממיסדיי אקווה
 
הסמל האישי שלCobalt
 
תאריך הצטרפות: 05/10/01
מיקום: רק בארץ + מילואים
הודעות: 10,714
הודו פעם אחת בהודעה אחת
ברירת מחדל

שלום כפיר
דגים עולים על פני המים האינסטינקט של חמצן ירוד או פגיעה במערכת הזימים. כאשר הדגים מורעלים ברעל אחר הם לרוב (וזה כבר תלוי בזן הדג)בשלב יורדים למטה עקב החלשות המנגנון השולט בשלפוחית השחיה, ובשלב שני צפים עקב תסיסה בקיבה שיוצרת כיסי גז. (אמנם לא תמיד).
השאלה היא איך ויטמינים גורמים לירידה בחמצן או לפגיעה בזימים.
יש בעיה עם ויטמינים שהם חדשים הם טובים ושהם מתחמצנים או באים במגע עם אור הם הופכים את התצורה הכימית שלהם והופכים לרעילים ולפעמים אפילו לרעילים מאד. לכן רוב הויטמינים באים בקופסא אטומה לאור.
יש כמה אפשרויות לדעתי,
1)אם נתת את הויטמינים למזון מסוג פלקס הויטמינים התמוססו למים לפני שהדגים הספיקו לאכול אותם ועשו איזה שינוי במים (ויטמין C לדוגמא מאד חומצי (נקרא חומצה אסקורבית) והוא ואחרים השפיעו על התנאי מים.). ואז החלפת מים נכונה וזריזה תציל את הדגה שלך.
2)היה שינוי אחר שלא קשור לויטמינים והתזמון היה צרוף מקרים (אני לא מאמין בצרופי מקרים).
3)הויטמינים היו פג תוקף ודחפו לך רעל במקום ויטמינים (ואת זה אין לבעל החנות איך לדעת אם הויטמינים ישבו באיזה מחסן שנה או היו בשמש בבגז' של הסוכן ). ואז קשה לדעת מה לעשות.
4)היה מנת יתר של ויטמינים כי במזון מסחרי יש כבר המון ויטמין והוספת עוד ויצרת מינון יתר.
5)הויטמינים התחמצנו ולקחו את כל החמצן מהמים (נדיר אבל תופעה מוכרת) והדגים נכנסו לסטרס ושהאורור החזיר את החמצן הם נשארו בסטרס (נדיר מאד אבל מוזכר בספרות).

אז מה לעשות? להחליף מים עם הופעת תסמיני העקה, ולא להאכיל האותו יום,לא להשתמש יותר בויטמינים מאותן מקור . להתפלל בכוונה גדולה כי הדגים במצב רע!

השורה התחתונה
הקונה היזהר ולחעשות הרבה שעורי בית לפני צעד עם חומר לא מוכר.
חג שמח
יחיאל קופרמן
__________________
עצמיות האדם נמצא במקום בו מחשבותיו, דאג שמחשבותיך יהיו היכן ברצונך להיות. (מיוחס לר' נחמן מברסלב)
Cobalt לא מחובר   הגב עם ציטוט