צפיה בהודעה בודדת
עדיין לא נקרא Tuesday 26/10/2004, 14:24   #2
sharpy!
 
תאריך הצטרפות: 26/09/03
הודעות: 2,504
הודו לך על 0 הודעות 0 פעמים
ברירת מחדל Re: שאלות לפני הקמת אקווריום ר

ציטוט:
פורסם במקור על ידי k20001
שלום לכולם ,
במשך החמש שנים האחרונות גידלתי ציקלידים ואני חושב שהגיע הזמן לעבור לריף ,
כמובן שעברתי על כל המאמרים המפורסמים באתר ובכל זאת הייתי מעוניין לקבל תגובות לגבי מספר הערכות שאליהם הגעתי מהקריאה באתר :

1. הייתי מעוניין להשתמש במפרק חלבונים DIY המסבוסס על אבן חמצן (הגובה יכול להגיע גם למטר וחצי מבחינתי) האם מפרק חלבונים מסוג זה יתאים לאקווריום המדובר ? אם כן אשמח לקבל פרטים על מישהוא שכבר עשה משהו בסיגנון או מישהוא שמתמחה בבניה של מפרק מסוג זה (על מנת שאוכל לרכוש את המפרק ממנו).
אין לי ניסיון עם פורקי חלבונים מסוג זה, על פי הבנתי פורקים אלו יעילים למערכות גדולות אך דורשים פורקים בגבהים מפלצתיים של איזור ה-2 מטר.
ללא ניסיון בתחום, ובמיוחד בנפח מים כזה הייתי ממליץ בכל זאת, לשם התחלה להשתמש בפורק מקצועי, חבל ליפול בנפח כזה בגלל בניה לא נכונה של פורק או פורק לא מתאים


2. ברור לי שאקווריום מסוג ריף מחייב סאמפ , האם קידוח חורים לסאמפ לא מחלישים את הזכוכית ? האם עובי של 12 ממ יספיק ומה המגבלות של עובי הזכוכית (מה הנפח המקסימלי של 12 ממ ?)
האם אתה מתכוון לבנות לבדך את האק' ? קידוח לסאמפ לא מחליש את האק' לפחות לא בצורה משמעותית.
אם אתה מתכנן על 1000 ליטר, שב תקרא קודם, אק' בנפחים כאלה ובמיוחד ריפים הם לא טריוויאלים לבניה, יש צורך בהקמת מערכת של זרימות, מומלץ ליצר קלוז-לופס (קדחים נוספים באק'), בקיצור צריך עץ שלם רק לזה..

3. מהו גודל הסאמפ המומלץ על מנת לשמור על ניקיון וסביבה בקטריאלית מתאימה לאקווריום הנ"ל ? חשבתי על אקווריום בגודל 100*50*30 שיחולק לשלוש תאים (פריאון , ביו-בולס וסלעים חיים ) האם זה יספק או שאצטרך גם תאים נוספים לחול חי , מפרק חלבונים וכו ?
סאמפ היום, צריך מס' תאים על מנת להפטר מהבועות, תא לפורק ותא למשאבות מחזירות.
חול חי / סלעים חיים בד"כ לא ממקמים בסאמפ אלא ברפיוג'ים (שוב עיניין של הגדרות), בכל מקרה 150 ליטר תמיכה למערכת של 1000 ליטר זה קטן למדי. לפחות 200-300 ליטר.


4. מהמאמרים באתר לא הצלחתי להבין דבר מאוד בסיסי , האם הסלעים החיים מגיעים עם "צמחים" עליהם או שהם מגיעים "נקיים" ועליהם נשתלים ה"שתילים" ?
ומה לגבי אצות ? בחנויות הדגים ראיתי סלעים חיים שמכוסים אצות . הסלעים הם לא ים תיכוניים האם ההעדפה היא לסלעים ים תיכוניים ? איך אפשר להבדיל בין סוגי הסלעים השונים ?
סלעים ים תיכוניים לא רצויים בריף, הם מכילים בע"ח שעלולים לעשות צרות, כמו כן הם נוטים להתפורר בקלות ולמרבה הצער גם מכילים הרבה פוספאטים.
תגדיר צמחים ? אני חושב שאתה קצת מתבלבל..
סלעים נקראים חיים לא על שם האצות אלא על שם בע"ח הזעירים החיים בהם..


אשמח אם תוכלו לעזור ,
תודה מראש
k20001
בקיצור, על סמך השאלות אני מבין כי לך כל ידע בנושא, לפני שאתה רץ לזרוק כסף, שב מול המחשב ותתחיל לקרוא. שאל שאלות נקודתיות על מה שאתה לא מבין, יש בפורום הזה וב-www.reef-center.com הרבה מאוד מאמרים למתחילים.
sharpy! לא מחובר   הגב עם ציטוט