צפה בגרסא המלאה : מחלת הנקודות הלבנות


Blurb
Monday 14/01/2002, 14:50
הדגים באקווריום של גיסי מלאי נקודות לבנות והתקווצויות. ממה נגרמת מחלה זו ?
מה אופן הטיפול היעיל ביותר ?
כבר מתו 2 דגים לאחר יומיים - אנא עיזרו לנו !! :???:

קובי
Monday 14/01/2002, 16:11
מחלת הנקודות הלבנות היא טפיל שקל מאד להפטר ממנו, אבל אם מתעלמים ממנו (כמו שגיסך עשה קרוב לוודאי, מכיוון שהם לא מופיעים "פתאום" על כל הדגים. זה מתחיל ממספר נקודות על דג אחד ומתפשט), הוא יכול להרוג דגים, ולרוב זה כרוך בכאבי תופת ליצורים האומללים.

מקור הנקודות הלבנות בטפיל כאמור, אשר עובר מספר גילגולים באקווריום. המצב שאותו אתם מסוגלים לראות כנקודות לבנות הוא שלב הבוגר, בו הוא ניזון מרקמות הדג. לאחר מכן הוא עוזב את גוף הדג, מתרבה על הקרקעית ומטיל את ביציו. הביצים יבקעו וטפילים חדשים יצאו אל גוף המים ומשם אל הדגים. לפי תיאורך מדובר כבר במחזור שני או שלישי של הטפילים הללו.

לא, אתה לא יכול "להסיר" את הטפילים מהדגים, ולא ניתן לפגוע בהם כל עוד הם בגופם של הדגים. מי שימות בימים הקרובים (ואלו בדרך כלל הדגים שיש עליהם כבר המון נקודות לבנות) - ימות.

הטיפול מאד פשוט מכיוון שזו מחלה נפוצה. הגברת חימום המים כדי לעודד אותם לעזוב את גוף הדג ולהתרבות על הקרקעית, ורכישת טבליות או כל סוג אחר של תרופה שמיועדת לטיפול בטפילים הללו (הנקראים איץ' - itch). פעל לפי הכתוב על אריזת התכשיר.

הם תוקפים דגים שנחלשו כתוצאה מהיגיינה אומללה (אי החלפת מים, אי ניקוי האקווריום, המנעות מביצוע ניקוי חצי שנתי), כתוצאה מטמפרטורה נמוכה מדיי שמחלישה את הדג ואפילו כתוצאה מסטרס כבד.

בהצלחה.