צפה בגרסא המלאה : שני דיסקוסים חדשים


tuvia
Thursday 06/02/2003, 20:42
שלום
היום קבלתי שני דיסקוסים קטנים חדשים (סנייק סקין) אז יש לי שאלה זה בסדר אם הם תמיד בפינות של האקוואריום ביחד ורק ממש לפעמים הם עושים מן סיבוב קטן כזה בכל האקוואריום
ועוד שאלה קניתי אוכל קפוא תולעי דם ועוד משהו כתום כזה שכחתי איך קוראים לזה אז איך בדיוק נותנים להם את האוכל הקפוא?
תודה
טוביה

Wild Blue
Thursday 06/02/2003, 21:35
זה רגיל ונורמלי שדיסקוסים ביומם הראשון מסתתרים בפינה מוגנת באקווריום. דיסקוסים הינם מדגי המים המתוקים שהכי קשה להם להתאקלם והאיקלום אצלם הינו כמעט הכי קריטי.
תן להם לנוח להרגע ואת הזמן של עצמם להתאקלם באקווריום אל תנסה לתת להם לאכול ביומים שלושה הראשונים זה לא סביר שהם ינסו לאכול משהו. ופשוט מאוד תן להם שקט ושלווה. ולפחות את היום תן להם לעבור בלי אור באקווריום ומחר רק עם אור מחוץ למיכל.
לפי דעתי 2 דיסקוסים זה מעט בעיטי להכניס לבד ותמיד מומלץ לפחות 3 לשם חלוקת האגרסיות שבלהקה.

עם המזון הקפוא המתן קודם שיתחילו לאכול מזון יבש.
וסביר להניח שהכתום זה ארטמיה.
מעבר לעך הוא בעל סיכונים תברואתיים רבים.
מומלץ את המזון הקפוא לתת ע"י הבשרתו תחת זרם מים פושרים ברשת עם חורים ממש עדינים לאחר מכן השריה במים עם מלח ושוב שטיפה יסודית במים ברשת והופ לאקווריום.

tuvia
Friday 07/02/2003, 08:04
לא יקרה כלום לצמחים :look: שלי אם אני לא ידליק את האור וחוץ מזה איך אני ידליק רק אחרי כמה ימים אור האקוואריום בחדר שלי ולפעמים אני צריך להדליק את האור ויש לי 4 נורות 20 ואט אז קניתי אותם אתמול בבוקר ב12 והדלקתי להם נורה אחת ב8 בערב אני יכול להמשיך בקצב הזה היום בצהריים עוד נורה מחר בבוקר עוד נורה וחרי כמה זמן עוד נורה?
תודה
טוביה

tuvia
Monday 10/02/2003, 11:53
אני אקח את עצתך בקשר לעוד דיסקוס האם זה משנה אם הוא נראה אותו דבר או לא והאם הגודל חשוב עדיף שיהיה באותו גודל :question:

Wild Blue
Monday 10/02/2003, 11:58
עצתי בעינה עומדת אבל היתי ממליץ שתתן קודם ל2 שיש לך כרגע להתאקלם ולהתרגל לענינים (זה יעזור לדיסקוס הבא שתכניס) אבל המתן עם הכנסתו לפחות שבוע תן למערכת הביולוגית להתיצב מבחינת העומס שהוסף עליהם (4 ימים איננו זמן מספיק למערכת להתיצב מחדש לאחר הוספת דגים).
ואין זה משנה סוגו של הדיסקוס הבא שתכניס אבל מומלץ שיהיה כמה שיותר קרוב בגודלו ל2 הקודמים.