צפה בגרסא המלאה : עזרה וייעוץ


ChinggisKhan
Friday 08/11/2002, 22:57
אוקיי אז ככה. אחראי שקראתי די הרבה חומר באתר ובאתרים נוספים אני מרגיש בשל מספיק בשביל להתחיל לתכנן ולהקים את האקווריום החדש שלי. חשבתי ללכת על משהו כמו שילוב של דיסקוסים וסקלרים, אבל לא מצאתי שום התייחסות לנושא... יכול להיות שזאת טעות רצינית, בגלל זה אני שואל פה...
חוץ מזה אני רוצה קצת עצות מבעלי ניסיון על הקמת אקווריום שכזה. כל מה שיש לכם לשתף. עיצובים, גודל אקווריום, פילטרים, צמחייה. הכל ! ! !
תודה מראש....

דודו דיסקוס
Friday 08/11/2002, 23:00
קודם כל, יפה שגיבשת לך החלטה נבונה.
דיסקוסים עם סקלארים לא הולכים ביחד, היות והסקלרים מציקים לדיסקוסים.
לגביי המלצות..., הכל תלוי בתקציב שלך...
אני ממלית ללכת על אק' גדול, בערך מטר וחצי...
תעדכן את גודל האק' שהנך רוצה, ואז תקבל המלצות.
לגביי עיצוב..., אני משאיר אותו לדמיון שלך.
בהצלחה...

דודו

Wild Blue
Friday 08/11/2002, 23:10
מצטער אבל אני שיך לאסכולה ההפוכה שאומרת שסקלרים עם דיסקוסים הולך טוב ויפה מאוד.
אני מגדל דיסקוסים עם זוג מטיל של סקלרים שגודלו מגודל זער באקווריום וגם עם סקלרים מזן מאוד מיוחד ונדיר. האקווריום הוא של מטר שישים. והכל הולך אחלה פשוט צריך לפעול לפי מספר דרכים וכללים.

כמו תמיד בקשר לאקווריום רכוש את ההכי גדול שאתה יכול מבחינת גודל אפשרי בבית ותקציב ציוד ודגים תמיד אפשר אחר"כ קודם דאג למיכל כי מה שווה פילטר לאקווריום של 1000 ליטר עם מחברים אותו לכלום לעומת זאת אפשר להפעיל אקווריום של 1000 ליטר עם מעט אמצאים פשוט לא מאכלסים אותו עד הנורמה וכו' (בכוונה אני נותן דוגמה קיצונת)
בכשר לעיצוב וציוד שאל כמה שאתה וצה נשמח מאוד לעזור בכל ענין נושא ושאלה כל שאנו צריכים בשביל לתת תשובה הוא שאלה עם כמה שיותר פרטים שתגדיר בדיוק לאיזה תשובה אתה מצפה.

ChinggisKhan
Friday 08/11/2002, 23:22
אני גם חשבתי שזה ילך יפה ביחד... מכיוון ששני המינים הם די עדינים ושקטים. וגם עד כמה שאני יודע הם שניהם באים מחלקים דומים של האמזונאס והתנאי מים דומים שם. שניהם גם דורשים אקווריום עמוק יחסית עם תאורה עמומה. עדיף חצץ כהה ורקע כחול כהה בלי קישקושים.
יש לי בעיה אחת מאד קריטית היא שאני שייך לסקטור עני במיוחד במדינת ישראל (חייל), אבל בכל זאת יש לי כסף. הקטע שאני צריך לקול היטב על מה להוציא וכמה. בגלל זה אני שואל פה לדרישות ספציפיות לאקווריום המתוכנן

Wild Blue
Friday 08/11/2002, 23:32
אני באותו מצב כלכלי כמוך ועדין אפשר להתמודד עם אקווריום גדול יש לנו במערכת הפורומים את כיכר השוק ויש שם תמיד חברה שנפתרים מאקווריומים גדולים במחירים מאוד נוכים וטובים פשוט תתחיל לרחרח ולהתמקח זה ישתלם.
סקלרים ודיסקוסים חיים ביחד במקרים רבים באותם בתי גידול באגן האמזונס בד. אמריקה ויש תיאורים בכל מיני מקומות על כך שמתי שהולכים לחפש דיסקוסים תופסים יותר סקלרים מדיסקוסים. בכל אופן זה ענין של טעם ודעה אם מותר או אסור אם כן ואם לא איך כמה ולמה. אני יכול להמליץ לך רק מניסיוני וידידינו דודו יכול לחלוק על דברי ולספר מנסיונו וזה יהיה קביל בהחלט וגם נכון. ההחלטה היא בידך ועל אחריותך.
בכל אופן כמו שאמרתי תעלה שאלות ואנו נשתדל לענות ככל שאפשר.

amnon
Monday 11/11/2002, 12:54
אם בכל זאת תהיה מעוניין לשלב באותו אק' דיסקוסים וסקלרים ,
קודם כל דאג שהאק' יהיה יציב מבחינה ביולוגית כלומר האק' צריך לעבור את הקמת מחזור החנקן בעזרת דגי סטרטר ,אני ממליץ על סרפה,זהו דג חזק יחסית לא יקר וגם חי בשלום עם דיסקוס וסקלר

שנית : וחשוב לא פחות אקלם ראשית כמה דיסקוסים באק' לתקופה של חודש לפחות (לראות שהדיסקוס אוכל ללא חשש) ואחר כך הכנס סקלרים לא גדולים . הסיבה היא סקלר גדול שמתאקלם הופך לדג טריטוראלי ודיסקוס חדש ירגיש מאוד מבוהל לידו ,וההתאקלמות של הדיסקוס תהיה מאוד קשה.
והכי חשוב הכל עם הרבה סבלנות..
בהצלחה :up:

Cobalt
Monday 11/11/2002, 13:28
שלום
לדעתי אתה עושה בשכל רב, אתה בודק את השטח ואז קופץ למים!
קח בחשבון שאף על פי שדיסקוסים הם מלך המים מתוקים הוא דג יקר ביותר ואם אתה חייל אולי מן הראוי להתחיל ולעשות ס'טאז על דג זול יותר למשך כמה חודשים עד שתעשה את הטעויות הבלתי נמנעות (שכולנו עושים ונעשה...) על דגים של שקל חמישים ולא על דיסקוסים של 1200 שקל...
הבחירה שלך של סקלארים נשמעת בחירה טובה שכן הוא דומה בפרופיל המעטפת שלו לדיסקוסים.
לגבי עיצוב נתתי על זה הרצאה שלמה אמש....
בגדול הכיוון הוא צמחיה ועצים ולא מסלעות אבן.
בקרוב המצגת של ההרצאה תהיה באתר אקורייה מאניה (נכון דג זאב :alien: ?) ותוכל לקבל משם שלל רעיונות.
בנוסף דיסקוסים הם דג עתיר טיפול ביחס לאחרים האם תוכל כל יום ויום להגיע מהבסיס לטפל?
שאני הייתי בצבא כ"צנף" החזקתי ציקליד תכשיט שידעתי שאם אחי ישכח להאכילם שבוע או 2 לא יקרה כלום....
שאני במילואים אשתי החביבה מטפלת (תחת קיטור קשה) בדיסקוסים כל יום....

בכל מקרה ברוכים הבאים והפורום תמיד שמח לעזור ולשתפך מנסיוננו.
יחיאל

bigpurrs
Monday 11/11/2002, 15:37
לגבי דיסקוסים וסקלר הרוב כבר נאמר... אני יכול לומר מצפייה באקווריום שאינו שלי (של דג זאב) שדיסקוסים וסקלרים יכולים לחיות יחדיו. מתוך ניסיון גם עם הסקלרים שלי וגם מתוך צפייה באקווריום של דג זאב אני יכול גם לומר שסקלרים החל מהזמן שהתאקלמו הם דגים בעלי נטיה לדומיננטיות ואכן עלולים להציק לדיסקוסים... כמו שהם מציקים לעיתים אחד לשני אם יש סקלר דומיננטי על האחרים. כך שזה שילוב אפשרי, אבל לא ממש "מומלץ". ואם בוחרים לעשות אותו כדאי לעשות את זה ע"פ השלבים שהומלצו בהודעות הקודמות.

לגבי עיצוב מבחינה "עיצובית" הרבה אנשים חושבים ששילוב של דיסקוסים וסקלרים אינו חיובי, לא רק בגלל היכולת שלהם לחיות ביחד אלא כי המבנה שלהם דומה מדי. שניהם דגי "סנטר" באקווריום וגם דיסקוסים וגם סקלרים נחשב ל"יותר מדי" וללא הרמוני.

אבל, כפי שיחיאל ציין בהרצאתו, שילכו ל@#$% המומחים לעיצוב. תעשה מה שנראה לך הכי נכון ויפה.

מבחינת האקווריום, הסביבה הרצויה לדגים אלה היא אקווריום צמחייה עשיר וכהה ככל הניתן. אלה בינינו שרוצים לגדל אקווריום צמחייה לתפארת מוצאים את האיזון הזה די קשה שכן צמחייה צומחת באופן אופטימלי בתאורה רבה שמלחיצה את הדיסקוסים, חצץ כהה המתאים לצמחים (בעל גרגרים קטנים) הוא גם יותר יקר מחצץ בהיר...

עוד סוג עיצוב שעשוי להתאים לדיסקוסים וסקלרים לדעתי הוא עיצוב על טהרת בולי עץ אדומים שיאדימו מעט את המים. זה מאד יפה, יוצר מראה מאד חשוף, ומזכיר קצת את מי האמזונס השחורים. מראה חשוף כזה גם נותן ביטוי מקסימלי לדגים הצבעוניים על הרקע הכהה.

אלה כמובן רק המלצות. בעיצוב כמו בעיצוב, תעשה מה שאתה באמת אוהב. לא מומלץ להשתמש בסלעים ובחומרים קשים מאד בעיצוב שכן הם עלולים להזיק לדגים אלה אם הם יתגרדו עליהם (הזכויות שמורות ליחיאל על המידע הזה).

מבחינת גודל... דיסקוסים וסקלרים זקוקים לנפח מים גדול יחסית. היות שמדובר בדגי להקה גדולים שזקוקים לנפח מים גדול, אם בכוונתך לגדל יותר משניים שלושה אני ממליץ לך לא לקנות אקווריום בנפח הקטן מ-200 ליטר. מה גם שככל שהאקווריום קטן יותר כך הוא קשה יותר לייצוב. אקווריום של 200-250 ליטר הוא גדול מספיק לגידול מספר סקלרים ודיסקוסים ומצד שני לא גדול במידה שמגדל מתחיל יתקשה להשתלט עליו מבחינה עיצובית עם קצת ייעוץ. והוא גם מספיק גדול כדי להרשים את החברה (זה גם חשוב לא :D )

אני גם ממליץ (למרות המחיר היקר) לקנות אקווריום תוצרת חוץ איכותי בעל עובי זכוכית מתאים. אמנם מאד מפתה לקנות תוצרת הארץ. אבל היות שהדיסקוס הוא דג יקר ממילא, לא הייתי רוצה למצוא את הדיסקוסים העתידיים שלי מפרפרים על הרצפה יחד עם שאר תכולת האקווריום אחרי טריקת דלת לא זהירה של מישהו, ואפילו נזילה נראית לי עוגמת נפש גדולה מאד אם משמעותה היא עיצוב אקווריום צמחייה מחדש (שלא לדבר על הסטרס לדגים).

להיות חייל זה קשה מאד כלכלית. אבל (ושוב אני מצטט מהרצאתו של יחיאל) בעיצוב אקווריומים מאד חשוב לקחת את הזמן. עדיף לחסוך קצת ולקנות משהו טוב מאשר להתבעס על משהו זול שאחר כך יעלה יותר יקר במילא. כיכר השוק היא מקום מעולה למצוא בו דברים איכותיים במחירים זולים. שם מצאתי את האקווריום שלי :) תוצרת חוץ, 200 ליטר, עם כל הציוד ב-500 ש"ח. הוא אמנם כבר בן 10, אבל הוא מדהים. איכשהו כשמוצר מיוצר טוב האיכות ניכרת עליו למרות הגיל. הזכוכית זה זכוכית - הסטנד שלו מהמם והוא מעל למספק.

ממש שמנת בטעם של פעם. (תמיד הטעם של פעם יותר איכותי מהדרק שמייצרים היום )

אלון