פורטל אקווה פורומים מגזין אקווה AquaDex

ביוטודומה ווריני

שם מדעי: Biotodoma wavrini
שם נפוץ: Orinoco Earth Eater
שם עברי: ביוטודומה ווריני
משפחה: ציקלידים דרום אמריקה
דרגת קושי:
מקור הדג: נהר הריו נגרו ברזיל ונהר האורינוקו קולומביה וונצואלה
הכרות ראשונית: Gosse, 1963
זיהוי בין המינים: הזיהוי קשה, נעשה על ידי בדיקת העיטורים הכחולים בפנים, לזכר יש דפוס של קוים ולנקבה ישנה תבנית של נקודות. אולם קיימים דיווחים סותרים.
מימדי הדג: כ- 10 סמ'
מידע כללי: דג שקט ובישן אשר מלקט את האוכל שלו מהמצע כמו קרובי משפחתו הגאופגוסים ומכאן בא שמו Earth Eater(אכלן אדמה). צבע בסיס גוף הדג בג', על עיניו עובר קו שחור אנכי ונקודה שחורה על גופו. ככל שהדג יגדל יתווספו לו עיטורים בצבע טורקיז זוהר וכאשר הוא יהיה בוגר מינית צבע הטורקיז ימלא את גופו. הדג דומה מאוד לקרוב משפחתו ביוטודומה קופידו, ההבדל ביניהם נקבע על פי הנקודה השחורה על גופם, אצל הקופידו הנקודה קרובה לאזור הזנב וכמעט נוגעת בסנפיר הגב ואילו אצל הווריני הנקודה פחות גבוהה ולא קרובה לזנב.
סרטון של הדג
שכיחות בחנויות: מגיע מעת לעת
אודות הדג באקווריום
אזור באקווריום:
תנאים דרושים: החל מ-100 ליטר לזוג, על המצע להיות גרוס דק או חולי כדי שיוכל לסנן אותו. דג ביישן שאוהב להסתתר ויש לספק לו הרבה מקומות מסתור על ידי גזעים, צמחייה ומסלעת אבנים.

טיפול: החלפות מים סדירות ושמירה על יציבות ערכי המים.
מזג והתנהגות חברתית: ישנה נטיה לתוקפנות בן פריטים מאותו המין.
תזונה: מזון בשרי יבש, תולעי דם או קפוא, מידי פעם לגוון במזון צמחי.
שותפים לאקווריום: ציקלידים שקטים בגודלו, טטרות, קורידורוסים וכו'.
רבייה: מומלץ להתחיל עם קבוצה של 6 פרטים ולחכות עד להיווצרות זוג. כאשר יווצר זוג הוא יתבודד וירחיק את כל שאר הדגים. בזמן הזה יש להפריד את הזוג משאר הדגים, הם יחפרו בור לחשיפת הקרקעית או שיטילו על אבן שטוחה בערך 100 ביצים. הזכר ישמור על הביצים. אחרי 24-48 שעות הדגיגים יבקעו ולאחר שבוע יוכלו הדגיגים לשחות בחופשיות. קצב גדילת הדגיגים מאוד איטי.
נתונים טכניים
טווח טמפרטורות: מ-24°C עד 28°C
pH - חומציות: מ-5.5 עד 7.0
dGH - קשיות: מ-2 עד 10