צפה בגרסא המלאה : ציוד לאקווריומים - איפה?


יאיר
Saturday 16/03/2002, 10:29
שלום,

אני כבר ב'עסק' של הדגים כשנה; אחד הדברים שאני משתדל לעשות זה לבקר בחנויות דגים
בכל הארץ.

אני עדיין לא מצאתי חנות דגים שמתמחה בציוד, שבה יש מבחר ומגוון של
ציוד, של יצרנים שונים ומחירים שונים - משהוא כמו סופרמרקט של מוצרי אק'.
מקום שבו כל אחד יוכל למצוא כל ציוד שירצה, במחירים שמתאימים לו.

מישהוא מכיר מקום כזה (אם קיים :? )?
נאמר לי שאלמוג-נוי בראשון היא כזו, אך לא יצא לי עדיין לבקר שם.
ד"א הייתי לפני שבוע בדני-דג בהרצליה - מאד מאד מאכזב מבחינת ציוד.

קובי
Saturday 16/03/2002, 12:30
לצערי הרב אני כבר מזמן התייאשתי מלמצוא חנות אחת שבה אפשר למקד את המאמצים שלי. יש עץ רלוונטי לנושא הזה בפורום קשקשת ברשת (על חנויות מומלצות יותר ופחות).

כמה הערות -
1. אלמוג דגי נוי בראשון היא חנות חמודה, רק שהם מוכרים ציוד של חברת GBL בלבד. הם ספקים של החברה הזו ואסור להם למכור ציוד של חברות אחרות (למרות שאפשר למצוא שם אטמן במחירים גבוהים פי שלושה ממחירי השוק). האם GBL טובים יותר ? נראה לי שלא, בכל מקרה מחירי הציוד שלהם לא מרשימים.

2. דני דג - לא לקנות.

3. ישראקוואריה - יש להם מחירים לא רעים לציוד של אהיים, טטרה ויאגר. אני חושב שאפשר לבקש הנחה נחמדה אם אתם אומרים שהגעתם מהאינטרנט :surprise:

4. קוראל איילנד - למים מלוחים בעיקר יש להם ציוד במחירים מאד מאד נוחים, מכיוון שהם מיבאים את רובו בעצמם. בביקור הקודם שלי שם ראיתי את יחיאל שמיר מתבוסס שם באיזור. כמה חבל שציוד שעולה אצלם X, עולה אצלו 10X בריבוע.

5. אפללו - מציאות תמיד יש אצלו, אבל זה דיי מגוון, בכל מקרה טוב לדעת מה אתם מחפשים וכמה זה צריך לעלות לפני שאתם באים אליו. יש לו מציאות לא נורמאליות בתחום היד שנייה לפעמים. אני בטוח שלאף אחד מכם לא יהיה אכפת לקנות דיפיוזר יד שנייה (זה עשוי מפלסטיק, אין שם חלקים נשחקים) ב - 100 שקל פחות מהמחיר שלו בשוק.

6. דגי חי וברכה - לא פירמות מי יודע מה, אבל אם אתם רוצים לחסוך ולקנות JEBO או כל מיני פירמות לא ידועות (אך עובדות) במחירים זולים, אפשר לקפוץ ולראות. לגבי דגים דווקא לא הייתי מציע לקנות אצלם - אבל השאלה היתה לגבי ציוד...

7. הבחירה שלי - DO IT YOURSELF. כמעט לכל פריט ציוד אקווריומיסטי ניתן למצוא תחליפים זולים ויעילים בהרבה. מלבד ראשי כוח, משאבות אוויר, וגופי חימום, אני חושב שאפשר לבנות הכל לבד.

amnon
Monday 18/03/2002, 09:26
דג זאב,
על כולם עמלת ופירטת ,
למה על דני דג-לא לקנות? אולי תפרט?
אני דווקא ראיתי שם מבחר מאוד מעניין של דגים,בין המענינים ביותר בארץ
(אני מדבר על דני דג ראשל"צ). ולדעתי שם באמת ימכרו לך דיסקוסים בריאים,אולי קצט יקרים.

קובי
Monday 18/03/2002, 09:43
אני עדיין לא מצאתי חנות דגים שמתמחה בציוד, שבה יש מבחר ומגוון של
ציוד, של יצרנים שונים ומחירים שונים - משהוא כמו סופרמרקט של מוצרי אק'.
מקום שבו כל אחד יוכל למצוא כל ציוד שירצה, במחירים שמתאימים לו.


אמנון, שים לב היטב לשאלה של יאיר. הוא מדבר על ציוד ואתה מדבר על דגים. בזמן שאני מסכים איתך במאת האחוזים לגבי מבחר הדגים בחנויות דני דג השונות (למרות שעל המחיר ועל האיכות עוד אפשר לדבר מפה ועד מחרתיים), הרי שבדני דג יש מבחר ממוצע בלבד של ציוד, בעיקר לכיוון הגרמני/אירופי היקר יותר, בטווחי מחירים מזעזעים למדיי.

צ'ילר ישראלי לאקווריום מים מלוחים (מחברה שאני לא זוכר את שמה, אבל הקים אותה מהנדס שפרש מרד סי), של חמישית כוח סוס, עולה אצל אפללו 1400 שקל ואצל דני דג 2000 שקל. זה אותו הצ'ילר בדיוק, ואין סיבות רבות (חוץ מתאוות בצע, כמובן) להבדל החד במחירים.

אני יכול לתת לך בערך 100 דוגמאות נוספות. אבל הויכוחים הללו על כן דני דג / ג'ונגל של אלי ולא דני דג / ג'ונגל של אלי (אני כורך אותן יחדיו כרשתות יקרניות) הם אינסופיים מכיוון שבכל מקרה יבוא מישהו שיאמר: "אבל יש שם כל מה שאני צריך" או "אין לי כוח להתחיל להסתובב בין חנויות בשביל לחפש ..." - ולאנשים כאלה, חביבי, אני אומר שילכו לקנות בדני דג... למי שאין כוח, כסף לא מהווה מגבלה. אני למשל, מהצד השני של הסקאלה - יש לי המון מרץ ואין לי פרוטה שחוקה 8) אז אני מחפש את החלופות הזולות יותר. לאנשים כמוני - דני דג הוא לא הכתובת.

צחי
Monday 18/03/2002, 13:44
לדעתי קובי הוא דוגמא מצויינת ומופתית למי שעשה הרבה דברים במו ידיו, שווה לבקר ולראות. יש לט אקווריום ציקלידים שאפשר לקנא, ומתוחזק יפה מאוד.

אני מסכים עמו ב-100% זה הכל שאלה של זמן וכסף.

tomer123
Monday 18/03/2002, 18:04
דג זאב צודק ב - 100 אחוז
דני דג מפריז במחירי ציודים בצורה מוגזמת !
מפרק חלבונים פריזם 687 שח
מפרק חלבונים זהה אצל אפללו 490 שח

חול אלמוגים 15 שח לקילו (20קילו כפול 15 שווה 300 שח)
אצל אפללו 10 שח לקילו (20קילו כפול 15 שווה 150 שח)
ויש עוד דוגמאות רבות

ההבדלים הם לא שקל שתיים יש בניהם פער עצום במחירים
תחשבו פעמיים לפני שאתם קונים שם ציוד !!!

עמירם ש.
Tuesday 19/03/2002, 00:42
אני לא קונה ציוד אצל אפללו או דני דג או הג'ונגל של אלי או בכל מקום אחר. אני קונה ציוד בחנות המציעה את הדיל הטוב ביותר. את שני האקווריומים הגדולים שלי, למשל, קניתי בדני דג, משום שהוא היה הכי זול (משמעותית) וגם נתן את השירות הטוב ביותר - אבל בשביל זה הייתי צריך לדבר עם דני ישירות. את ה-UV שלי קניתי אצל דני, משום שהוא היה זול יותר ב-400 ש"ח (!) מאפללו - מחיר "על המדבקה" של 700 ש"ח לעומת 1100 ש"ח. מיכל CO2 ריק עלה לי בדני דג 50 ש"ח פחות מהמחיר הזול ביותר שאפללו הסכים לתת, אפילו אחרי שאמרתי לו מה המחיר אצל דני. אבל פילטרים למשל קניתי באפללו, וגם נורות. מכשיר לניקוי אצות של האגן עולה בדג חי וברכה 28 ש"ח, בגרובר 35 ש"ח ואצל אפללו 25 ש"ח. את הדיפיוזר הכי זול מצאתי דווקא בנעים במים, החצץ הכי זול בישראקווריה והצמחים הכי זולים באלמוג. כשהדולר היה זול הבאתי די הרבה אוכל, חומרים וגם ציוד בכלל מחו"ל.

אפילו בג'ונגל של אלי קניתי פעם משהו, על הפרינציפ: המחיר של דני דג למלפיקס (ביזבוז מוחלט, אבל זה סיפור אחר) היה 25 ש"ח יותר מאשר בג'ונגל. הוא הסכים להוריד לי למחיר של הג'ונגל, אבל על הפרינציפ החלטתי שאם המדובר באותו סכום אז אני מעדיף לתת את הכסף שלי לג'ונגל, רק משום שדני ניסה בהתחלה לגבות מחיר גבוה יותר. כשסיפרתי את זה לדני הוא די זילזל בעניין ("אילו אני לא הייתי מוכר כלום הייתי גם אני מוריד למחירים כאלה"), אבל אחרי יומיים המחיר הבסיסי שלו היה כבר נמוך יותר מאשר בג'ונגל.

כמובן שבדיקה בין חנויות דורשת זמן וכסף (נסיעות), ויש מי שיעדיפו, כמו שנאמר, לרכז הכל במקום אחד גם אם ישלמו קצת יותר.