צפה בגרסא המלאה : ארואנות מיסכנות


מיכאל שובל
Monday 11/02/2002, 23:03
בשבוע שעבר ב"נשיונל ג'אוגרפיק ראיתי תוכנית על ארואנות באמזונס.מיסתבר שזהו דג פרהיסטורי שצד חרקים שנימצאים על עלים מעל המים. הדג יכל לזנק עד מטר באויר וליתפוס חרק וליפול למים כשראשו ניכנס קודם(פשוט מהמם).כשאני חושב על אותם דגים שמכניסים לאקוריום שלא רק שלא מספיק בו מקום בישביל הקפיצה שהוא התמחה בה מיליוני שנים גם אין לא מספיק מקום לישחות אז פשוט כואב הלב, וחבל שאנשים קונים דג שהם לא מסוגלים ליראות את מה שהוא באמת יכל לעשות.

Wild Blue
Monday 11/02/2002, 23:21
הארואנות שהופיעו בשבוע שעבר בנשיונל ג'אוגרפיק הן הארואנות הדרום אמריקאיות המין "הקטן" של דגים ממשפחה זו שמגיע לסביבות ה90 ס"מ. המין האסיאתי מגיע אפילו לאורכים של 150 ס"מ ומסוגל לקפוץ כ3 מטר ו"לקטוף" קופים מהעצים יש המכנים אותו בגלל זה דג הקופים. למרבה הפלא דג זה מבוקש מאוד באקווריומי המזרח הרחוק ונחשב כמביא מזל טוב ועושר לכן הוא יקר מאוד ועל סף כניסה לרשימת המינים על סף הכדה לכן נמכרים בצורה חוקית רק דגים מחוות מוסמכות ולכל דג יש שבב אלקטרוני כמו לכלבים ככה שידעו את מקורו ולעיתים את ערכו.

fish in heaven
Tuesday 12/02/2002, 22:00
זה לא רק ארואנות מיסכנות, הרי כל דג באקווריום שלנו נמצא בטבע במקום הרבה יותר גדול ועם חופש תנועה גדול (ופחות סיכונים...)
לכן לפי דעתי, עלינו המגדלים מוטלת חובה לשחזר כמה שיותר את הסביבה הטבעית - וגם לדאוג לאקווריום מספיק גדול לכל דג.

קובי
Wednesday 13/02/2002, 01:44
אני מסכים עם דניאל - אבל אני תמיד חולק עליו לגבי שאלת ה "כמה מקום ראוי לכל דג". דעתי בניגוד לדעתו נוחה ממקום קצת יותר מצומצם... :smile: