צפה בגרסא המלאה : גודלה של להקת דיסקוסים


קובי
Tuesday 12/11/2002, 15:48
מה הגודל המינימלי של להקת דיסקוסים שבה הם ירגישו בנוח ויתעודדו להתרבות ? מה גודלה של להקת דיסקוסים בטבע ?

אש
Tuesday 12/11/2002, 16:48
אין דבר כזה להקה מינימלית.

לי יש זוג בודד באקווריום, והם מתרבים (מנסים, ללא הצלחה)

ההרגשה של הדגים והצלחתם להתרבות תלוייה בעיקר בתנאי המים (לפעמים הזוג לא מנוסה או לא מצליח להתרבות מסיבות אחרות )

סטטיסטית, דרושים 6 פרטים ליצירת לפחות זוג אחד

Wild Blue
Tuesday 12/11/2002, 23:49
אני חייב לצין שזו שאלה מענינת ולא שיגרתית.
בכל אופן ככל שהבנתי כל עוד לא מדובר על זוג מתרבה ובעיקר צעירים מוצמלץ להחזיק שלוש ומעלה לשם מניעת הצקות הדדיות ובעיות אגרסיביות.
כמו שאש צין לרביה מבחינה סטטיסטית באמת חיבים לפחות 6 (אצלי זה עבד מצוין עם סקלרים)

מבחינת הטבע ככל שידוע לי בצעירותם הדיסקוסים באמזונס לא קימים כלומר אף פעם לא רואים אותם ולכן לוכדים רק פרטים גדולים ובוגרים. ככה שמבחינת להקת צעירים אין מידע בקשר לבוגרים ככל שהבנתי או שהם מסתובבים בזוג או שמספר זוגות ביחד.

קובי
Wednesday 13/11/2002, 18:48
ובמילים אחרות, למעשה לא קיימת בטבע "להקה" של דיסקוסים, בעלת התנהגות של להקה ומאפיינים של להקה ? אם כך כיצד אנו מסוגלים להצביע על זכר דומיננטי יותר מן האחרים ולאמר - "זהו זכר אלפא" ?

הסברה שלי היא שהם חיים כלהקה בצעירותם לצורכי הגנה וכו', וכשהם מתבגרים הם מתפצלים לזוגות.

דעתכם ?

Aquario
Thursday 14/11/2002, 03:00
זכרי אלפא ונקבות אלפא לאו דווקא מחייבים להקה, בכל סביבת מחייה כלשהי שיש בה מספר בעלי חיים מאותו המין או הזן (אוכלוסייה) יהיה קיים זכר שהוא יותר חזק משאר הזכרים וכן גם נקבה שיותר חזקה משאר הנקבות וכל שאר הזכרים והנקבות יודעים שאלו הם הזכר והנקבה הכי חזקים ואיתם לא מתעסקים, אלא אם כן אתה חושב שאתה טוב יותר מהם ומוכן גם להוכיח זאת (ואם אתה גם מצליח אז אתה עכשיו האלפא).
אותו הדבר באקווריום עם "להקת" דיסקוסים (או כל דג אחר), אף על פי שהם לא מתפקדים כלהקה הם קבוצה שחיה באותה סביבת מחייה והזכר והנקבה החזקים ביותר בקבוצה זו הם האלפא הדומיננטיים...

קובי
Thursday 14/11/2002, 10:02
אם אין קיום כלהקה, מדוע שיהיו זכר אלפא ונקבת אלפא דומיננטיים ? הרי צורת הרבייה של דיסקוסים מחייבת זוגות. אם מדברים על להקה גדולה כמו של ציקלידים אפריקניים, עם זכר אחד ומספר נקבות (ומספר זכרים לא דומיננטיים שנראים כמו נקבות) אני מבין את זה.

אבל כשלכל דיסקוס יש סיכוי שווה למצוא בת זוג ולהתרבות ? למה תורמת ה"אלפיות" ?

Aquario
Thursday 14/11/2002, 16:21
מהבחינה הזאת אתה צודק, אין כל כך הרבה משמעות לדומיננטיות כשמדובר ברבייה ומחייה בזוגות לעומת להקה או הרמון שבהם זכר האלפא הוא השולט ורק הוא מזדווג עם קבוצת הנקבות.
אולם בכל זאת יש יתרונות לזכר ולנקבה שנמצאים במעמד האלפא. גם אם הם לא חיים כלהקה עדיין הם יהיו עליונים על שאר הפריטים הלא דומיננטיים שחולקים איתם את סביבת המחייה, וזה יתבטא בכך שזכר האלפא יבחר את הטריטוריה הכי טובה והכי גדולה ולו תהיה גישה טובה יותר למזון וגם אפשרות לגנוב אותו מאחרים, וכמובן גם שהצאצאים שלו יהיו מוגנים ובטוחים יותר מאלו של הזכרים האחרים והוא יבחר לעצמו את אחת הנקבות הטובות יותר וכו'...

בכל מקרה, מה זה משנה לך מיהו זכר האלפא באקווריום שלך?...