צפה בגרסא המלאה : דיסקוסים חדשים באקווריום.


גיל
Monday 10/12/2001, 18:11
מישהו חשב על המצב בו אצלו באקווריום יש PH ברמה של 6.5-7 , אבל כאשר קונים דיסקוסים מחנות בד"כ הם נמצאים במים רגילים מהברז.
האין זה מהווה בעיה ?

elminister
Monday 10/12/2001, 20:51
קודם כל, לא מדויק להגיד שבחנות יש מי-ברז
רוב החנויות מגדלות דיסקוסים במי-אוסמוזה הפוכה
(דני-דג, ZOO LAND, זו-ארצנו).

בכל מקרה שמביאים דיסקוס חדש הבייתה חשוב תמיד לשאול:
1) באיזה מיים הוא חי?? (כלומר איזה סוג מיים יש באק' של החנות?
2)מה הוא רגיל לאכול (כדי שלא יעשה לכם צרות בבית).

את ההתאקלמות עושים בזהירות...יתרה ורצוי תמיד לערב STRESS COAT במעבר (הבדלי PH ,אלקטרוליטים וכ"ו)
ELMINISTER

הסניק סקין
Monday 10/12/2001, 22:05
לא מומלץ לקנות דיסקוסים שעדיין במי אוסמוזה הסטרס שהם יקבלו בהעברה לאקוריום רגיל (הכוונה להעברה רגילה ) הוא גדול חנות שמכבדת את עצמה תעשה מעבר ממי אוסמוזה למים רגילים במשך 3 ימים לפחות ותמיד מומלץ להשתמש באנטי סטרס אני משתמש באולטרה שילד לא כי הוא טוב יותר מאחרים אלא בגלל שזה מה שקניתי בזמנו והוא טוב

Saturday 29/12/2001, 03:41
היי,

האם קשה לגדל דיסקוסים? האם הם דגים למתחילים?

כפיר

עמירם ש.
Saturday 29/12/2001, 05:48
לא הייתי אומר שהם דגים למתחילים, אבל גם לא קשה לגדל אותם, אם מקפידים על מספר תנאים:

1. איכות מים. כמו שאמר מישהו, תחזוקת אקווריום זה לא עיסוק בדגים - זה עיסוק בכימיה של המים, והדיסקוסים די רגישים לנושא. אגב, השאלה כמה קל להגיע למים מתאימים לדיסקוסים תלוייה בין השאר במקום בו אתה גר.

2. דיסקוסים באיכות גבוהה. לא לרכוש אותם קטנים מדי, לרכוש רק במקום רציני, לרכוש רק דגים בריאים שכבר ראית אותם כמה זמן בחנות. הדיסקוסים רגישים לכמה מחלות (בעיקר מחלה בשם ספירונוקליאוס, הקרוייה בטעות הקסמיטה) - מחלה הנובעת מטפילים הנמצאים אצל רוב הדגים, והופכים למזיקים כאשר הדגים בלחץ כתוצאה מתנאי מים גרועים (סעיף 1).

3. דגים תואמים. לא לגדל דיסקוסים עם דגים שאינם מתאימים להם.

4. מעקב קבוע. התרשלות במעקב אחר הדיסקוסים - למשל גילוי מחלה רק כאשר הדיסקוס הפסיק כבר לאכול - עלולה להיות קטלנית. זה נכון בעצם לכל דג, אבל בדרך-כלל אנחנו מעוניינים ומנסים להציל דיסקוס חולה יותר מאשר גופי חולה. לא נעים, אבל עובדה.

קובי
Saturday 29/12/2001, 07:05
דיסקוסים *אינם* דגים שמיועדים למתחילים, זה בטוח. מדובר בהמון פרמטרים והמון ידע שצריך לרכוש (ולא רק מקריאה אלא פשוט מניסיון).

אני חושב שדיסקוס, ככל ציקליד אחר, הוא דג חזק ויציב. הם נוטים להיות רגישים מעט יותר, אבל כמו שאמרו כל החבר'ה שקדמו לי - עם הידע, עם התנאים, עם הטיפול בדרישות שלו - הוא פשוט פורח (ועוד איזה פורח, תראה בגלריות כמו של כפיר באתר שלי).

Saturday 29/12/2001, 17:59
תודה לכל העונים! ואגב, מה משמעות החתימה שלך באיטלקית? היות ואני דובר 4 שפות אך לא איטלקית, אשמח לדעת.

כפיר