צפה בגרסא המלאה : סקארלט שרימפ - Fire shrimp, Blood Shrimp


קובי
Wednesday 25/09/2002, 01:53
שם: סקארלט שרימפ, שרימפ אש - Blood shrimp
שם מדעי: Lysmata debelius

http://store6.yimg.com/I/marinedepotlive_1706_8989077

שרימפ סקארלט ידוע כאחד מזני השרימפים היפים ביותר שניתן להחזיק באקווריום. צבעו אדום חזק ובולט, עם נקודות לבנות גדולות וברורות, כשש נקודות לבנות כאלה בכל צד.

כמרבית השרימפסים, מדובר בחבר "צוות הניקיון" של האקווריום, אשר מבלה את מרבית היום חבוי במסלעה ואת מרבית הלילה בשיטוטים על פני המסלעה ועל פני הקרקעית ובחיפושים אחר ליכלוכים ושאריות. יחד עם זאת, מדובר בחבר אקסלוסיבי של צוות הניקיון - מדובר בשרימפ יקר עד מאד, שדיי נדיר למצוא בחנויות (מוצאו מדרום אמריקה).

שרימפ זה נחשב קל לגידול ואין לו דרישות יותר מדיי מיוחדות: הוא צריך תוסף יוד שעוזר לו להשיל את שריונו ולאחר ההשלה, זקוק למקום מסתור שבו יוכל לנוח עד ששריונו החדש יתקשה. שימו לב, שרימפ זה רגיש מאד לרמות ניטראט גבוהות, ולפיכך אין להכניס אותו לאקווריום לא מאוזן - שלא התפתחה בו עדיין שכבת קוראלין נכבדה.

מדובר בזן נבון למדיי של שרימפ, אשר איננו נרתע גם מן המגדל שלו ומוכן אפילו לאכול מכף היד. יחד עם זאת - הוא יכול להיות בעייתי עם coral banded shrimps ועלול לעיתים לטרטר זנים אחרים של שרימפסים. באקווריומים גדולים בעלי מסלעה נכבדה - הדבר איננו מורגש.

שימו לב - שרימפים אלו עלולים להיות תוקפניים זה כלפי זה ! מותר להכניס אך ורק זוג אחד לאקווריום, וכאשר קונים אותם, יש לדאוג שכל שרימפ ישכון בשקית נפרדת, מכיוון שאחרת תביאו הביתה צמד של שרימפים מתים למדיי !