צפה בגרסא המלאה : הפורום האידיאלי


קובי
Wednesday 05/12/2001, 03:47
טוב - כדרך הוגי דעות בעבר, אני מעלה כאן את הרעיון שלי לפורום מוצלח. אתם מוזמנים להעיר ולהתווכח - אבל כבדו את העובדה שזו דעתי וזה הרעיון שלי.

ראשית כל אומר לכם מה אני לא אוהב:
אני לא אוהב פורום שיש בו שאלות ותשובות בלבד. פורום בעל מבנה של שאלות ותשובות (ואמרתי את זה כבר מספר פעמים בעבר) הופך להיות משעמם ותפל. העניין הוא שבדרך כלל מי ששואל שאלות אלו מגדלים חדשים. מי שעונה הם המגדלים הוותיקים שאט אט מקבלים את התחושה שהתפקיד היחיד שלהם הוא לחסוך למגדלים המתחילים את עלות הספר "האקווריום" של דיק מילס.

שאלות הן דבר לגיטימי - אבל בדרך כלל (ויסלח לי מי שחושב שאני מתנשא!!) או שכבר ענו על השאלות הללו, או שהן כל כך בסיסיות שאני מתפלא איך מגדלים דגים בלי לדעת את התשובות לשאלות הללו. מגדלים מתחילים שמעוניינים לקבל תשובות אינסטנט בדרך כלל לא יבינו מהן כלום. אני אישית מעדיף להפנות לפינות רלוונטיות באתר שלי (פשוט כי אני כתבתי אותו ואני מכיר את החומר שיושב בו). זה חוסך זמן תגובה ארוך ומייגע לתשובות בסגנון: "בפעם החמישים: אל תנקה את הפילטר שלך מן הדבר החום והמסריח מכיוון שזוהי מושבת בקטריות משגשגת שמסלקת מן האקווריום שלך חומרים רעילים לדגים".

כאשר מתחילים לשאול שאלות מסובכות יותר - מהסוג שדורש הצלבת מידע (כמו שאלות על סוגי תאורה, על טיפול באצות, על רביית דגים וכו') אלו שאלות משלב קצת יותר מתקדם. לשאלות כאלה באמת צריך להתאמץ בכדי לענות. תשובות מנוסחות היטב של הגולשים הוותיקים יותר (וגם גולשים ירקרקים שמנסים את מזלם) בדרך כלל מבוססות על ידע - לפעמים גם על מאמרים וסקירה שהם ערכו במיוחד בשביל לענות לשאלה הזו.

לתהליך הנפלא הזה קוראים "הפרייה הדדית" וכולם נהנים ממנו - גם זה ששאל וגם אלו שענו ולמדו משהו חדש.

אבל לא רק לכך מיועד הפורום שלנו. הפורום הזה נועד גם לייסד בשלב כלשהו קהילה. אוליי זה נשמע קצת מרוחק ובלתי אפשרי, אבל אני בטוח שבסופו של דבר לכולנו יש את הרצון והצורך להתאחד ולהקים מועדונים אזוריים של מגדלי דגים ישראליים (עם מועדון גג אחד שירכז את כולם). מועדונים כאלה יוכלו להציע שירותים לחבריהם (כמו הנחות, תערוכות, תחרויות, אינפורמציה מגוונת ומידע למגדלים מתחילים שרוצים להכנס לעניינים).

אוליי בשל העובדה שאנחנו מהווים כאן בצורה מודעת קהילה של מגדלי דגים - אני שמח עוד יותר לראות בפורומים דיווחים על חנויות, על זני דגים חדשים שנתגלו (ד"א - הידעתם ? שמו של הפלקוסטומוס שלנו השתנה שוב, והוא איננו נקרא יותר היפוסטומוס פלקוסטומוס - השם החדש שלו כבר מעודכן אצלי באתר ואתם מוזמנים להכנס וללמוד משהו חדש), על מיכשור חדש, שיטות ישנות ושאר ירקות.

אני מסרב לדבר על התופעות החוזרות ונישנות בפורומים אחרים - של התחזות לאנשים אחרים, של ויכוחים ומריבות, של שגיאות כתיב וכו' - מכיוון שזה דיי ברור שהמודרייטורים שלנו עובדים שעות נוספות בשביל לטפל בנושאים הללו.

וזהו חבר'ה - תמשיכו לשאול שאלות - גם שאלות של מתחילים יקבלו תשובה - למרות שקרוב לוודאי שהתשובה תהיה קישור למאמר רלוונטי באתר רלוונטי.

גלישה נעימה.

elminister
Wednesday 05/12/2001, 22:03
מילים כדורבנות
מחזק את דעתך
ELMINISTER

מונומן
Thursday 06/12/2001, 02:27
אני מסכים עם דעתך ב100%
פורום ש:ת אינם פורומים טובים
לא יזיק לתת לינקים במקום תשובות , להיפך הלינק בטח יהיה יותר מפורט מהודעה בפורום
אף פעם לא מזיק לחלוק ידע!

<font size=-1>[ הודעה זו נערכה על-ידי: מונומן בתאריך 2001-12-05 18:28 ]</font>

עמירם ש.
Thursday 06/12/2001, 02:40
באחד הפורומים בחו"ל שאני משתתף בו לעיתים, יש גברת אחת הנוהגת לענות לעיתים בזו הלשון (תרגום חופשי):

אני מציעה לך לנסות במנועי חיפוש, למשל Yahoo בכתובת: http://www.yahoo.com

כתבתי אליה ושאלתי אותה: את לא חושבת שמי שהגיע לפורום הזה יודע בעצמו איך לגשת ליאהו?

ותשובתה היתה: זו הדרך המנומסת שלי להודיע לשואל שהוא שאל שטויות...

קובי
Thursday 06/12/2001, 05:10
עמירם :grin: זה היה טוב

אבל תראה - אפשר לאמר שמי שבא ושואל שאלות - לא חייב לשאול "שטויות". אני מסכים שלא חסרים שטותניקים (למרות שאני לא נתקלתי ביותר מדיי מהם בפורום הזה). בכל מקרה - מוטב להחזיק חבילת לינקים סטנדרטית שאפשר לשלוף בכל פעם ששואלים שאלות כמו : "למה אני צריך לדעת כימיה של המים ? הרי הדגים שלי לא יודעים כימיה...".