צפה בגרסא המלאה : סירקולצית המים באקווריום


קובי
Tuesday 23/07/2002, 12:56
אני רוצה לפתוח נושא חדש ואשמח אם כולכם תתבטאו ותביעו את הרעיונות שלכם. למרות שהנושא הזה נמצא בפורום מים מלוחים, גם מי שאין לו אקווריום ורוצה להביע דעה - מוזמן ! (אגב, אני מאד אשמח אם תצרפו דיאגרמות ותרשימים משלכם - זה הרעיון!!).

אז ככה - הנושא הוא "זרימת מים באקווריום" ולמי שמכיר או שלא מכיר את הנושא - בתחום המים המלוחים (שבו כמעט ולא משתמשים באבני אוויר או משאבות אוויר) - זה לא רק חובה, אלא כבר ממש "מיני מדע". לכל אחד יש את השיטות שלו להזרמת מים - כשהמטרה של כולנו היא למנוע מצבים שבהם יש "מים עומדים" (במיוחד במסלעה שהיא מטרד דיי רציני לזרימת מים) ולעודד מצבים שבהם יש מהירות זרימה משתנה של מים, מכיוון שאנחנו מגדלים יצורים שונים שדורשים תנאי גידול שונים.

http://www.aquariamania.com/pics/aquariamania/reefdiagram.jpg

בדיאגרמה שלפניכם נמצא הריף שלי (מצטער על העילגות בציור אבל זה מספיק טוב כדי להביע את הרעיון המרכזי!!!). משאבות מצויירות כעיגולים אדומים עם מרכז - כחול למשאבות גדולות שמעבירות מים מאקווריום לאקווריום (יש שתיים), צהוב למשאבות חלשות יותר שתפקידן להניע את המים בתוך האקווריום כדי לעודד סירקולציה.

באקווריום הראשי ממוקמות ארבע משאבות מאחור, על מנת לדחוף את המים קדימה לעבר הזכוכית הקדמית, דרך המסלעה. משם המים נדחפים כלפי מעלה ואז חזרה אל הדופן האחורית - משם הם שוב יורדים כלפי מטה.

ראש הכוח הגדול שנמצא מצד שמאל דוחף את המים כל הזמן ימינה, לעבר האוברפלו - והתוצאה היא "תנועת בורג" של המים דרך כל האקווריום, מצד שמאל ימינה.

אל הסאמפ מחובר רפיוג'יום שמקבל מים דרך "סיפון קבוע" מה"איזור המלוכלך" שאליו מגיעים המים ישירות מן האקווריום. המים עוברים דרך הרפיוג'יום ויוצאים ישר לחלק ה"יבש רטוב" (שני הקווים האלכסוניים שבמרכז הסאמפ).

בחלק "הנקי" של הסאמפ, שבו ממתינים המים לתורם להידחף ע"י המשאבה המרכזית, יש ראש כוח קטן שעושה שני תפקידים - למעשה זהו פילטר פנימי שאת ה"כיס" שלו מילאתי באבני כורכר וכל מיני שברי צדפים כדי שיוסיף קלציום למים. במקביל הוא מערבל דרך קבע את נקודת ההמתנה של המים כדי שהמים לא יעמדו - הדבר מועיל לחימצון המים ושומר עליהם נקיים יותר.

אשמח לקבל ביקורות והערות !!

Aquario
Tuesday 23/07/2002, 15:55
תראו את הסירקולציה שהבחור הזה עשה באקווריום הציקלידים שלו (בסוף הדף יש תרשימים)...

http://www.vatoelvis.com/Movement.html

dolphitec
Tuesday 23/07/2002, 19:05
הכל נראה לי טוב, למעט הפילטר הפנימי בתוך הסאמפ ליד המשאבה הגדולה, נראה לי קצת מיותר, אבני כורכר ושברי אלמוגים/צדפים אמנם פולטים סידן למים אך בערכים נמוכים בהרבה בשביל מה שאתה צריך לאלמוגים שלך. אני הייתי מוציא אותה בכלל, נראה לי מיותר.

קיפודג
Wednesday 24/07/2002, 14:49
השיטה שלי מקבילה לשיטת דג זאב בהפרשים קטנים:

במקום משאבות ערבול בתוך האקווריום אני משתמש בשני ראשי כוח חזקים אחד בכל צד של האקווריום.

בנוסף יש לי פילטר חזק ששואב משמאל ומוציא מיימין.

אין לי משאבה ששואבת מים מאקווריום גיבוי לסאמפ אבל יש לי סיפון ומשאבה קטנה מנימית לעירבול המים.

פעם עשיתי מערכת נחמדה דו מצבית רבע שעה שואבת ורבע שעה מרוקנת את אקווריום הגיבוי. לדעתי זה נותן אפקט טוב עם אבנים חיות וירוקת.

קובי
Wednesday 24/07/2002, 15:52
נשמע רעיון יפה - האם מדובר בצינור אחד שמחוברים אליו שני ראשי כוח משני הצדדים ? עם שני שעוני שבת - רבע שעה לפה ורבע שעה לשם ?

קיפודג
Wednesday 24/07/2002, 16:10
לא , הרעיון היה שאקווריום הגיבוי היה גבוה מאקווריום הרגיל , הצינור ששאב מים מהאקווריום הרגיל לגיבוי היה שקוע באקווריום הגיבוי , כל רבע שעה כשנפסקה השאיבה , הצינור שאב בחזרה את המים לתוך האקווריום הראשי מכוח לחץ המים.