צפה בגרסא המלאה : חצי שנה שנה עברה... מה עושים?


מונומן
Wednesday 31/10/2001, 23:58
שלום לכולם! מזמן לא השתתפתי בפורומים...

בעוד מספר שבועות ימלאו 6 חודשים לנוכחות המים באק' שלי.. וכידוע צריך החלפת מים . רציתי לשאול לדעתכם , איך נראת לכם החלפת מים כזו..
מכיוון שאינני רוצה להתחיל לרדוף אחרי הדגים שלי ולהלחיצם (במיוחד את הדולפין(שפמנון כריש))
אני חושב לעשות ככה- להוציא את האוביקטים ולנקותם.. לאחר מכן להחליף חצי מכמות המים באק'(תכולתו 120).. כעבור חודש שוב להחליף חצי מכמות המים , מה דעתכם ? הגיוני או לא?
להזכירכם כמות הדגים שלי באק' לא קטנה , והם בעצמם יודעים לברוח..
(כמובן שכמה שבועות לפני כן אני מחליף את הפחם פעיל.. ואין לי צמחיה באק'..
החלפות מים סדירות עשיתי בתדירות נמוכה- פעם בחודש..

עמירם ש.
Thursday 01/11/2001, 01:11
החלפות מים סדירות רצוי אמנם לבצע בתדירות גבוהה יותר, אחת לשבוע או שבועיים, אבל גם אם ביצעת החלפות פעם בחודש - אין שום צורך להחליף את המים עצמם. הטיפול התקופתי נועד לניקוי האובייקטים, לא להחלפת המים.

יש לך שתי אפשרויות, תלוי בשאלה האם אתה צריך לבצע ניקוי יסודי לחצץ (למשל אם יש לך פילטר תת-קרקעי או אם החצץ מלוכלך מאוד).

במקרה הפשוט - במסגרת החלפת המים הסדירה הוצא את האובייקטים, נקה אותם והחזר אותם, וכל זאת בלי להחליף יותר מים מהרגיל ובלי להוציא את הדגים. במקרה זה הסטרס יהיה נמוך יותר מאשר אם תנסה להוציא אותם. אם אתה צריך לבצע ניקוי חלקי לחצץ, תוכל לעשות זאת באותה הזדמנות על-ידי שימוש בשואב רפש.

במקרה המסובך - אם אתה חייב לטפל ביסודיות בחצץ, הוצא את הדגים, הוצא את כל המים, בצע ניקוי יסודי והחזר הכל (אל תיגע בפילטר ונסה לסיים הכל תוך 3 שעות).

בהחלפת חצי מכמות המים אין כאמור שום צורך ושום תועלת - זה לא לכאן ולא לכאן.

elminister
Thursday 01/11/2001, 05:34
מסכים עם עמירם ומסכם:
ניקוי ללא STRESS יהיה פחות יסודי, הבעיה היחידה היא החצץ, ואני הייתי משתמש בשואב רפש כמה שיותר בכדי לנקות את החצץ
2)ניקוי יסודי יותר מצריך את הוצאת הדגים (ואני כל כך מבין אותך שזה סיפור....) הייתי שם אותם בתוך אק' נוסף (אם יש לך) או דלי גדול עם מיים מהאק' כמובן, ומסיף ריכוז גבוהה של תמיסת STRESS COAT תמיסה זו עוטפת את גוף הדג בריר אשר מונעת בריחה של היונים החשובים בגופו. ולכן שימוש בה יקטין את הנזק.
ספר לנו איף היה
ELMINISTER

מונומן
Thursday 01/11/2001, 06:26
תודה לכם על עצותיכם
אני חושב שאעשה כך, אנקה האוביקטים
ואחליף חלק מהמים בעזרת שואב רפש(יש לי פילטר תת-קרקעי) ,את הפילטר העברתי ניקוי קל בלי לעשות נזק ,
בעצם הניקוי החצי שנתי הזה נראה לי כמו גרימת בלגן מיותר לאק',(ולכן אני רוצה לעשותו כנ"ל) מספיק לדאוג להחלפות מים , פחם פעיל , וניקוי של החצץ לעיתים

john the fisherman
Friday 02/11/2001, 06:29
אגב - שאלה למונומן...לפי השם אני מבין שיש לך מונו באקווריום.
גם לי יש זוג צהוב...הייתי רוצה להוסיף עוד זוג צהוב ועוד זוג סבא..ושאלתי בגלל איזה מאמר שנתקלתי שאומר שמונו שחיים בקבוצות מתכסחים אחד עם השני. במידה ויש לך קבוצה...האם זה נכון.?...אגב מדובר באקווריום 500 ליטר כך שגילתי עוד קומבינציות שלא היו מומלצות ע"י אף אחד..מבחינת התאמת הדגים והם התבררו אצלי כהצלחה גדולה...

קובי
Friday 02/11/2001, 06:41
שמע - אני חושב שמונו זה דג בעייתי מאד ! ראשית כל מדובר בדג למים מליחים (כלומר, עם ריכוז גבוה מאד של מלח במים) שבבגרותו דורש מים מלוחים כמי ים. הוא חי בטבע בשפכי נהרות וככל שהוא מתבגר הוא מתרחק מהמים המתוקים לעבר הים המלוח.

מדובר בדג טורף, שאמור לחיות בלהקה. לצערי הרב הידע שלי מוגבל בנושא הזה, אבל האם ייתכן שהם "מתכסחים" כי הם קובעים לעצמם סדרי דרגות בלהקה ? בדרך כלל יש דג אחד דומיננטי ש"מנהיג" את הלהקה.

מונומן
Friday 02/11/2001, 07:04
מצטער לאכזב...
הניק שלי לא מבוסס על שם הדג "מונו"
ואין דגי מונו ואינני יודע עליהם.