צפה בגרסא המלאה : מערכת אוסמוזה הפוכה, ככה זה צריך לעבוד ?


ozeri
Saturday 06/01/2007, 14:44
שלום לכולם,
ראיתי מערכת אוסמוזה בפעולה, תגידו, שמתם לב כמה מים מתבזבזים לעומת כמות
המים הנקיים שיוצאים ????
כדי למלא 240 ליטר אצטרך לבזבז חצי כינרת לביוב...
ככה זה אמור להיות ? אין איזה פתרון לעניין ?
בטוח שלא כל מה שנשפך לא טוב לנו, אולי אפשרי להחזיר את הפחת חזרה למערכת לסיבוב נוסף ?
מה דעתכם ?

חוות דג הזהב
Saturday 06/01/2007, 18:08
להחזיר את הפחת למערכת לסיבוב נוסף יסתום את הממברנה הרבה יותר מהר.
אני משתמש במים ה"מלוכלכים" של המערכת לצורך השקייה (ואם צריך למלא מים במנוע, במגבים או בסוללה של הרכב, אז אני פשוט מחבר בקבוק וצובר כמה מים שצריך).

כן זו מערכת בזבזנית קצת אבל אין הרבה איך לשנות את זה.

אלי הרפז
Sunday 07/01/2007, 14:11
אפשר לחסוך במים "המלוכלכים" שיוצאים ע"י מגביר לחץ היתנגדות ביציאה

someone927
Monday 29/01/2007, 11:42
כמה תוספות... (סוף סוף ידע שאני יכול לתרום בפורום..)

האוסמוזה עובדת בשיטת "שטיפה צולבת", ז"א - במקום שכל המים יעברו "דוכ" על הממברנה וכפועל יוצא יסתמו אותה מהר יותר (הרבה יותר מהר, במקום שנה-שנתיים-שלוש, יותר קרוב ל מספר חודשים..), חלק מהמים עובר בממברנה וחלק גדול יותר עובר "על פניה" ושוטף את הצד החיצוני שלה בלחץ, ככה שבצד אחד - מים מזוקקים (כמעט) ובצד השני - מים עם ריכוז מלחים משלים לכמות המים ה"נקיים",
ניסוי פשוט שערכתי וכל אחד יכול לערוך -, קחו מד מליחות, מדדו את המים לפני האוסמוזה, ואחרי האוסמוזה, גם המלוכלכים וגם הנקיים - אצלי -
ברז - 340
אוסמוזה מלוכלך - 500 (ליטר ל3 דקות)
אוסמוזה נקי - 15 (ליטר ל7-9 דקות)
(PPM)
עכשיו, צורת הניסוי הפשוטה ביותר היא לשים כלי ובאותו זמן למלא משתי היציאות של האוסמוזה ככה מקבלים את היחס האמיתי מבחינת ריכוז\נפח
תוצאה - 340 PPM,
משמע - ה"לכלוך" לא נשאר בממברנה אלא נשטף החוצה ביציאה המלוכלכת. :wink:

בנוסף, ברוב המערכות קיים "צמצם" שמתחבר ביציאה של המים המלוכלכים ומטרתו לשלוט בלחץ ובספיקת המים המלוכלכים לעומת לחץ-ספיקה במים הנקיים.

כפי שאמר חוות דג זהב, שימוש חוזר במים המלוכלכים עלול לגרום מצב שבו כן נשארים משקעים קשים על הממברנה ובך לסתום אותה מהר יותר.

השימוש הנכון ביותר למים המלוכלכים הוא השקייה ! ואם אין גינה בנמצא, עדיין הייתי שופך את המים החוצה, שיתאדו, הם יחזרו שנה הבאה :)

חוות דג זהב, עם דבר אחד שאמרת קשה לי להסכים -
"(ואם צריך למלא מים במנוע, במגבים או בסוללה של הרכב, אז אני פשוט מחבר בקבוק וצובר כמה מים שצריך)"
הדבר הכי גרוע (בשביל המצבר) זה למלא בו את המים המלוכלכים של האוסמוזה -
החומצה במצבר מדוללת ע"י מים מזוקקים בכדי לא לפגוע בחומצה הגופרתית, מי ברז מאוד לא רצוי לשים ובטח לא מים בריכוז מלחים גבוה יותר - הוספה של מים כאלה זה תוספת באפר גבוהה, דבר שפוגע בחומציות (וכפועל יוצא) גם ביעילות ובאורך החיים של המצבר.

בנוסף, כמו שלא הייתי ממלא מים מזוקקים ברדיאטור של הרכב (חשש לקורוזיה עקב החומציות של המים) גם לא הייתי שש למלא מים עם ריכוז מלחים גבוה יותר ממי ברז - המים עוברים במנוע תהליך של אידוי ועיבוי ולמרות שזוהיא מערכת סגורה, עדיין נוצרים משקעי אבנית.. לא תענוג לנקות רדיאטור סתום ובטח לא לגלות שהוא סתום באמצע נסיעה ארוכה :wink:

יום טוב 8)